maandag, februari 26, 2007

Rare mensen

Op Culinaire Winter in Haarlem heb ik geholpen bij een wijnproeverij van Wijnwereld. Wat een typetjes lopen daar rond. Iedereen denkt een beetje verstand van wijn te hebben en je krijgt uitspraken als: doe mij die Franse maar, Franse wijn vind ik lekker. In deze tempranillo zit duidelijk cabernet sauvignon (niet dus). Deze is mij te stroef en bitter (een lichte fruitige wijn, zonder een spoor van tannine). In de bar schenken ze vieze wijn, deze is lekker (exact dezelfde wijn) etc etc.
Dan liever mijn eigen proeverijen, zaterdagavond had ik er weer een. Bij iemand thuis, een grote groep (daardoor een beetje luidruchtig), maar wel met belangstelling en wat goede vragen. Opvallend: iedereen heeft de rosé besteld, voor mij het bewijs dat het geen typische zomerwijn meer is.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Iedereen denkt verstand van wijn te hebben en vervolgens bestellen ze allemaal rosé......:-)

Rosé en verstand van wijn hebben gaat niet echt goed samen.

Het is dat ik een rosé liefhebber ben...

Het gaat goed met de rosé in Nederland! Ze kopen het nu ook in de winter.

Anoniem zei

Ohja, mijn eerste opmerking is natuurlijk een samenvoegsel van twee gebeurtenissen. Dat komt mij beter uit....:-)