woensdag, februari 14, 2007

Lekkere combi

Mijn instelling met wijn/spijs combinaties is een beetje vreemd. Ben groot voorstander van het vinden van exact de juiste combinatie, als beide lekkerder worden is het gelukt. Maar in de dagelijkse gang van zaken trek ik toch meestal een willekeurige lekkere fles open en is de keus meer hebben we zin in rood, rosé of wit? Gisteren werd dat rood, een volle, kruidige, syrah/mourvèdre van Newton Johnson. En wat aten we daarbij? Schorseneren met wat gegratineerde kaas en een smeuïge risotto. De wijn en het eten doet niets met elkaar, maar wat geeft het als beide op zich lekker zijn?

1 opmerking:

Anoniem zei

Ik ben het er helemaal mee eens!

DE perfecte combinatie is uiteraard prachtig maar als het niet zo is moet je van beide apart genieten.

Ik drink rustig een Sancerre bij een biefstuk. Ik vind dat lekker.