dinsdag, januari 02, 2007

Rare Fransen

Gisteren in het glas: De Swanenplaats Huxelrebe 2005 (leuke wijn uit Westfriesland) en L. Bernard Côtes du Rhône 2004. Als ik die fles zo eens bekijk snap je wel waarom Franse wijn het steeds moeilijker krijgt. De wijn zelf was lekker, behoorlijk zwoel en flinke houtrijping. Maar hoe kan ik dat weten voordat ik de fles opentrek? Het etiket staat vol informatie waar ik (of de gemiddelde consument) niets aan heeft. Zoals "Chartreuse de Bonpas", wat is dat? Achteretiket is in het Frans, wat ik nauwelijks begrijp laat staan lees. Er staat op dat het aanbevolen is bij: "viandes rouges, volailles et fromages". Lekker bij alles dus?

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik moet het toch weer even opnemen voor de Franse wijnen...:-)

Wist je dan wel precies wat je zou krijgen bij die Huxelrebe?

Huxelrebe??? Dat kent toch geen consument...

Die kennen alleen sjardonee, kabbernet-zoufignon en merloot...:-)

Udo zei

je hebt wel gelijk, niet alleeen Franse wijnen lijden aan dit euvel. Wijnboeren hebben geen idee hoe en waarom mensen flessen wijn kiezen en kopen.