maandag, maart 06, 2006

Wauw!


Wat een uitzicht vanaf de hoogste wijngaard van Kaapzicht. Gisteren was een hete dag met temperaturen rond de 40 graden en normaal is het zicht dan beperkt. Maar lucky me, het was helder en ik zag de zon zakken achter de Tafelberg, misschien wel de mooiste zonsondergang die ik ooit heb gezien. Op de achtergrond de Atlantische Oceaan met wat oceaan-stomers, op de voorgrond de lichtjes van Kaapstad en in het midden de imponerende Tafelberg. Wat baal ik dat de camera kapot is.
Goed daarna een prettig vervolg met een rondleiding, proeverij (Bin 3 en Steytler Vision sprongen eruit) en de onvermijdelijke braai. Maar die werd overspoeld met een wijn of 20, o.a. wat goede Duitse rieslings (hun twee meewerkende studenten komen uit Duitsland, een van Jacob Jung in Rheingau) en als afsluiting twee fraaie Italiaanse Barolo's. Oh nee, we sloten af met een Jerepigo 1953 van K.W.V. en een klein slokje Kaapzicht Brandy.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Beste Udo,

Het klinkt wel een beetje alsof je de braai al een beetje zat bent....

Maar dat uitzicht is werkelijk prachtig.

Udo zei

Deze foto komt van de website, het echte uitzicht was nog veel mooier. En het braaien? Tsja dat is vooral veel vlees en worst en daar doe je mij geen plezier mee. De wijn compenseert veel ;-)

Anoniem zei

zullen we je wat gekruide tofu blokjes sturen broertje want je lijkt inderdaad een beetje braaimoe.
neefje wil wel wat potjes met je delen
andijviestampotje of spinazie/aardappel?

Udo zei

wat groente zou welkom zijn, alhoewel ik nogal wat 'sweetcorn' eet, dat is toch ook groente?

Udo zei

de reactie van Yngvild op de zonsondergang:
The sunset we witnessed has been one of the most memorable myself, it's pity, we did not have a camera with us. We could try
the same again this coming Sunday, if you wish.

Zondag ga ik maar weer eens kijken.