zaterdag, september 22, 2007

Hellup actie

Wat is er precies aan de hand bij Buck's Ridge: na een eerder bericht op 11 augustus kwam ik afgelopen week bij ze. Het blijkt dat ze niet kunnen bewijzen dat door de schuld van de bottelaar hun wijn is geoxideerd. Het betreft de hele oogst rood van het jaar 2006. Ze hebben de flessen voor minder dan 1 euro moeten verkopen, terwijl alles anderhalf jaar op eiken fusten heeft gerijpt. Dat is een dure manier van wijnmaken. Toppunt is dat er gewoon een rekening binnenkwam van de bottelaar, die ze ook nog hebben betaald! Ze zijn te aardig en niet hard genoeg lijkt me. De cashflow-situatie is nijpend, failliet zullen ze niet direct gaan omdat er waarde zit in het estate. Op mijn aandringen is Brendon nu bezig labels te bestellen voor de witte wijn en hij zal ongetwijfeld wat geld kunnen lenen om de flessen verkoopklaar te maken. Als ik twee pallets inkoop en vooruit betaal in plaats van na zestig dagen, is hij eventjes gered en kan hij ondertussen proberen wat rood aan te kopen en onder eigen label met wat winst te verkopen. De witte wijn is een barrel fermented en barrel aged chenin blanc met een paar procent viognier erbij voor extra dimensie. De verkoopprijs zal waarschijnlijk € 7,95 bedragen. Ik zal iedereen op de hoogte houden hoe dat verder gaat.

Geen opmerkingen: