dinsdag, september 18, 2007

Cashflow

Deze reis is anders dan de vorige keren. Niet meer van winey naar winery op zoek naar nieuwe schatten. Niet met een groep enthousiastelingen van winery naar winey en constant op je horloge kijken hoe het met het schema staat. Wel de relaties onderhouden met de diverse eigenaren en wijnmakers. Op een vriendschappelijke manier, waarbij ik elke dag wel word uitgenodigd voor de lunch of diner. Bij de mensen thuis dan, niet stijfjes in een restaurant. Zo at ik gisteren bij Brendon en Sue van Buck's Ridge en de buren waren er ook: de nieuwe wijnmaker van TMV en zijn vrouw. De situatie bij Buck's Ridge is nijpend, de hele oogst rood 2006 is verknoeid door de bottelaar, maar ze komen er niet uit wie schuldig is. Bewijzen is lastig en het komt erop neer dat ze kunnen fluiten naar hun centen. Daardoor is de cashflow beneden alle peil, eigenlijk is er geen geld om de witte 2006 te labelen en de verkoop te starten. Als ik terug ben zal ik mijn uiterste best doen om wat pallets te slijten en het geld dan alvast over te maken zodat de problemen kunnen worden opgelost. De wijn is in ieder geval prima, een barrel fermented chenin blanc 2006 die in mei al prima smaakte en nu nog lekkerder is.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Dit vind ik heel erg....
Over hoeveel geld gaat dit nu?
m.a.w. die etiketjes kosten toch ook niet de hele wereld?
Alle prikborders bij elkaar zijn denk ik wel goed voor een paar pallets. Help die mensen de zomer door is het devies van
Hendrik

Anoniem zei

De bestellingen op het prikbord barsten los, Udo!

Udo zei

het gaat om 3300 etiketten en met erop plakken erbij zal het om ongeveer R15.000 gaan is ongeveer € 1.500,-