vrijdag, september 14, 2007

Baby-vaatje

Paarl is zonnig vandaag, ok het is koud door de wind, maar alles beter dan regen. Gisteren heb ik drie wineries bezocht: Boland Kelder, Ingwe en Radford Dale. In de middag slechts 6 wijnen geproefd en geen flesjes meegekregen, wat een tegenvaller! Gelukkig hadden we 's morgens alle wijnen van Groot Parys in het glas: 13 vaatjes wooded chenin blanc 2007 en drie vaatjes wooded chardonnay 2007 en als zoete afsluiter een mini-glaasje uit het baby-vaatje strawwine. Die had ik in mei geproefd en dat was toen bruingrijze blubber, nu een heldere goudgele nectar. Volgens de wijnmaker moet het nog 6 maanden in het vaatje, als ik het zo proef denk ik: bottelen maar. Eric gaat op zoek naar mooie flesjes om dit kostbare sapje te presenteren. Voor 55 liter strawwine is ongeveer 500 kilo druiven gebruikt...

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik heb een flesje van Eric tegoed.. (lol)

Hendrik, die heel benieuwd is

Robert Koopman zei

Hè lekker, een glaasje blauwgrijze blubber...:-)

Hendrik staat weer vooraan zie ik!

Anoniem zei

Hendrik, is ervaringsdeskundige! Hij is persoonlijke vriend van Sandrine Garbay, wijnmaakster van Château d'Yquem en als hij zegt: Ik wil een flesje van Eric, dan is het goed! Vervolgens wil ik blind, 6 flesjes! (Udo,noteren!!)
Groet, Ruud

Udo zei

Hendrik,

dat mooie flesje wat jij hier hebt achtergelaten staat er nog. Mijn advies was over 5 jaar drinken, of moet hij toch volgende week open?

Udo zei

Hallo Hendrik,

Er zal er een voor je klaar staan!
Groet,
Eric

Udo zei

voor alle duidelijkheid: de bovenstaande comment was van Eric, maar ik was nog als Udo ingelogd op deze computer.

Hendrik: kom je het flesje hier ophalen of liever een flesje naar Nedeland?

Anoniem zei

Hallo Udo/Eric
Heb de hele dag weer Muscat druiven staan plukken in Nijkerk!!!!

Groetsels uit een zonnig Leusden

p.s. bedankt, en dat kleine flesje smaakt nu ook al prima!!!

Anoniem zei

Udo,

ZES!!!!!!!!!!!!!!!!!

;-)

Wim