donderdag, mei 28, 2009

Wereldprimeur

Little JohnToet, toet, daar staat de vrachtwagen voor de deur.

Een nieuwe lading uit Zuid-Afrika is aangekomen. Eindelijk weer rosé, een nieuwe jaargang sauvignon van Elgin Vintners, een nieuwe viognier, een eenmalige partij goedkope (maar prima) rode wijn
én ... een WERELDPRIMEUR! Razendtrots ben ik op het feit dat ik de importeur ben van de wijnen van Chris en Andrea Mullineux. Hun wijnen gaan in slechts 6 landen verkocht worden en alles gaat op allocatie. Chris ken ik van zijn tijd bij TMV en sindsdien heb ik hem op de voet gevolgd. Elke paar maanden mailen, elke keer dat ik in Zuid-Afrika was hem opgezocht. Waarom? Omdat hij in mijn ogen de nieuwe 'ster-wijnmaker' is, zeg maar de nieuwe Eben Sadie. En nu heb ik de eerste partij binnen, als eerste ter wereld. Een witte blend en een zoete strawwine in halve flesjes. De syrah volgt over een paar maanden. De wijnen staan nog niet op de site maar lezers die een flesje willen proberen kunnen mij mailen. Ze kosten normaal € 16,95, maar ik maak wel een speciaal weblog-prijsje.

Geen opmerkingen: