zondag, oktober 05, 2008

Gewonnen!


Vandaag voor de derde keer Vinoloog van het Jaar geworden, elke drie jaar lijkt het wel. Eerder gelukt in 2002 en 2005, maar vandaag had ik het niet verwacht. Vanmorgen twijfelde ik nog of ik wel zou gaan, voelde me beroerd en had koorts. Maar een paar paracetamolletjes doen wonderen en een flinke dosis geluk doet de rest. Twaalf wijnen moesten geproefd worden, waaronder drie dessertwijnen die ik gelukkig allemaal goed kon plaatsen.
De tien finalisten hadden het allemaal zwaar en er bleek een barrage nodig omdat we met twee op de eerste plaats stonden. Een blind ingeschonken rode wijn moest beoordeeld worden om de beslissing te brengen en dat bracht ik er goed vanaf (ik zei merlot gedomineerde Bordeaux 2005 en het bleek een Médoc 2004 met 36% merlot).

Wat de hoofdprijs precies is weet ik niet, een weekend naar Champagne is wat er verteld werd. Een dubbele magnum Pommery en een bos bloemen staan al thuis.

Hieperdepiep: HOERA!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Udo, van harte gefeliciteerd! Met recht voor de 3e keer gewonnen en dat kan geen geluksfactor meer zijn!! Is gewoon klasse!!
Ruud.

Anoniem zei

Daar moet op gedronken worden!!!
Groet uit Venhuizen

Anoniem zei

Top Udo,

kwaliteit onderscheidt altijd!
gefeliciteerd.

saludos, ruud