woensdag, februari 27, 2008

Beslissingen

Ons kuipje staat er goed bij, de gisting is nog niet begonnen, dat verwachten we over een of twee dagen. Maar het sap is lekker zoet en het ruikt lekker. Op de foto is het slecht te zien omdat mijn flitser het heeft begeven. We binden zo een net over de kuip om de vliegjes tegen te houden. De komende maanden zal Brendon over onze baby waken, en in mei kan ik het zelf weer proeven als we hier zijn. Als je het zelf wil bekijken kan het, er zijn nog steeds twee plaatsen vrij op de komende wijnreis.

Komende week moeten we beslissen over het fust, gaan we voor nieuw, tweedejaars of derdejaars? In ieder geval Frans eiken en medium toast.

Het is zo leuk om al die beslissingen zelf te kunnen nemen. Wel moeilijk omdat je het eindresultaat moeilijk kan voorspellen.

1 opmerking:

Robert Koopman zei

Eerste poging ging fout dus nog maar eens proberen...

Ik heb natuurlijk interesse in jouw wijn, zoeits is toch iets unieks lijkt me.

Maaar ik als "aandeelhouder" met mijn 2-6 flesjes heb maar een kleine stem in dit geheel, ik kies voor matig gebruik van hout....:-)
Andere "aandeelhouders" die misschien wel 2-6 dozen kopen willen misschien juist wel nieuw hout?

Wel of geen hout in wijn blijft een moeilijk punt, de een vind het heerlijk en de ander niet zo.
Ik behoor tot de laatste catagorie.

Maar hoe dan ook, het is jouw keuze!