vrijdag, februari 01, 2008

Zorgverzekering

Al eerder schreef ik over de bijdrage zorgverzekeringswet, typisch een van de zaken waar ik nog nooit van gehoord had totdat de rekening in de bus valt. Er wordt met geen woord over gerept in KvK starterspakketten of door de belastingdienst bij het aanmelden van een nieuwe onderneming. Was de bijdrage in 2007 nog 4,4% van de winst uit onderneming, dit jaar is het kennelijk 5,1% geworden. In totaal betaal ik €2.204,26 per jaar voor de zorgverzekering! En dan te bedenken dat ik de afgelopen 20 jaar exact drie keer naar een huisarts ben geweest en verder nooit gebruik heb gemaakt van andere medische zorg, behalve de tandarts. Nu weet ik wel dat ik blij moet zijn met mijn gezondheid, maar de kosten lopen nu toch wel een beetje uit de hand. Affijn, genoeg geklaag, laten we eens bedenken welke wijn vanavond opengaat!

2 opmerkingen:

Robert Koopman zei

Ik heb jarenlang mijn premie totaal voor niets betaald.
De laatst drie jaren heb ik dat dik en dik weer ingehaald....
Zoiets weet je gelukkig niet van te voren.

Niet verzekeren is ook een optie. Of je dan ergens geholpen wordt weet ik niet maar als ze het wel doen krijg je een zeer gepeperde rekening.

En dit bedrag komt natuurlijk bovenop het bedrag wat je al maandelijks betaald.
En heb je dan ook nog het gedeelte wa wij loonslaven over een bedrag van 30.015 (2007) betalen?

Ja, en nog hebben ze niet genoeg binnen gekregen dus we mogen weer meer betalen.

Anoniem zei

Udo ,

Dat is balen he al die verborgen kosten. Misschien over een paar jaartjes eens nadenken over omzetting naar een B.V. maakt het allemaal iets helderder qua regelgeving voor de ondernemer.

Succes en hou vol !

Ronald Heijden