maandag, augustus 21, 2006

De stelling

In de laatste Perswijn staat een oproep om deel te nemen aan een stelling, staat nog niet op de site, maar ik begin alvast. De vraag is of het gebruik van houtsnippers een goede zaak is.
Nu ben ik nogal een fan van Nieuwe Wereld wijnen, waar het gebruik van snippers al lang gebruikelijk is. En ik heb zelf ook geen enkel bezwaar tegen dit gebruik. Het geeft de consument wat hij wil, althans soms. Een beetje vanille smaak voor een lage prijs. Mijn persoonlijke smaak is vaak anders, je proeft meestal snel of het vanille aroma afkomstig is van chips of echte vaten. Bij gebruik van chips staat de vanille smaak een beetje los van de wijnsmaak. En dan de kosten, ik heb er al eens over bericht. Het scheelt nogal, een echt nieuw fust of chips.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

ik ben het geheel met Udo eens over deze stelling.

Anoniem zei

Ik kan me er ook wel in vinden.

Maar zou het, als consument, wel graag op de verpakking zien staan dat ze het zo gemaakt hebben.

Als men op deze manier "betere" wijnen kunnen maken tegen lagere kosten dan lijkt mij dat niet erg.