donderdag, april 13, 2006

Vakantie!

Na drie maanden werken, welke gek doet dat tijdens een sabbatical?, ben ik aan drie weken vakantie toe. Kan me nog goed herinneren hoe het was in Nederland, koud en nat en onzeker hoe het hier zou zijn. Wat voor huisje zou ik krijgen, wat voor soort werk, wat voor collega's. Nu weet ik dat allemaal en het is meegevallen. Ik heb veel geleerd en ervaringen opgedaan. Geen ongeluk op het werk gehad (was ik wel een beetje bang voor), niet zieker geworden dan een flinke verkoudheid, aardige collega's en wellicht het belangrijkste is dat ik enkele mensen heb leren kennen, zodat het sociale leven ook op gang kwam. Drie springen eruit: allereerst Joseph, waarmee ik menig shabeen (café) en braai onveilig heb gemaakt. Dan Eric en Mariëtte, die een zodanige uitstraling hebben dat je vanzelf op de eerste kennismaking tot diep in de nacht je hele levensverhaal vertelt. En ten slotte Job, een gelijkgestemde wat lekker eten, drinken en vooral wijn betreft. Zonder hun en enkele anderen zou het minder leuk zijn geweest en zou het een eenzame bedoening zijn geworden. Morgen laat ik mijn trouwe bakkie achter en ruil hem in voor een saaie Corolla en ga ik samen met Sabina het land verder verkennen: ik heb er zin in!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Geniet van jullie vakantie samen.
Verder sluit ik me helemaal aan bij de mening van je schoonsuus.

Anoniem zei

Hoi Udo

Geniet maar goed van je welverdiende vakantie!

We missen je soms wel hoor hier in het Gallse vooral bij de proeverijen. Leuk om te lezen hoe het je daar vergaat petje af!

Groeten van Elsa & Donna (die twee die je vaak tegen kwam op proeverijen haha)

Anoniem zei

Udo,

top zuid afrika

zou je toch zo verder willen in de wijn , toch!