donderdag, augustus 20, 2009

Deze week

Wat gebeurt er zoal bij WineMatters deze week? De omzet is nog laag, de vakanties mogen van mij wel aflopen. Komende maandag is het weer tijd voor een mailing en dan verwacht ik goede respons. Zit nu al te bedenken wat er in komt te staan. Groot Parys als hoofdonderwerp, Elgin Viognier omdat die vier sterren in Perswijn heeft gekregen en uiteraard de Mullineux proeverijen denk ik zo.

Achter de schermen ben ik bezig logistieke problemen op te lossen. De Mullineux syrah had vorige week op de boot gemoeten, maar door allerlei omstandigheden, waar ik jullie niet mee zal vermoeien, is dat niet gebeurd. Voorlopige nieuwe vertrekdatum: 30 augustus. Tel daar 15 dagen vaartijd en 3 dagen inklaring etc. bij op en je snapt dat ik in de problemen kom. Geen syrah als de wijnmaker er is om die te laten proeven. Nu komen er vier dozen per vliegtuig, want die wijn MOET er zijn.

Gisteren zijn er 440 gevulde wijnkistjes vertrokken naar de klant. Op een wegwerppallet want een onverlaat heeft drie lege europallets gestolen. Die liggen buiten mijn opslag en hebben ruilwaarde.

Dan heb ik nog een uitdaging, gisteren kreeg ik een mail van restaurant Entresol dat zij er mee gestopt zijn. Te weinig klanten en financieel niet langer verantwoord door te gaan. Balen want:
- er staat nog een rekening open
- ik had er een wijnmakersdiner gepland
- ik zou er met wat wijngekken gaan eten met 'eigen' wijnen
Dus nu wat wijnen terughalen ter compensatie van de factuur en nieuwe locaties vinden.

Natuurlijk gaan de normale dingen ook door: bestellingen bezorgen, administratie doen, facturen betalen, proeverijen voorbereiden etc.

1 opmerking:

Anoniem zei

Tja Udo, 3 weken geleden hadden we het er nog over...horeca....al heel snel foute boel..

Ger