zaterdag, september 23, 2006

Nog een nachtje

Het begint nu toch echt flink te kriebelen, morgen de allereerste echte Winematters proeverij. De spielerei is voorbij, het echte werk gaat nu beginnen. Een maand of wat geleden had ik een waslijst van zaken die geregeld moesten worden, een week of twee terug dacht ik dat het nooit zou lukken. Nu hebben we nog een dag en de belangrijkste zaken zijn (bijna) voor elkaar. De wijn is er, de lokaties, de materialen (glazen, spitons, waterkannen, beamer, scherm, laptop, proeflijsten etc etc), de hulp en niet te vergeten de aanmeldingen. Tot een paar dagen geleden dacht ik dat een drama werd, nu zit de eerste proeverij bommetjevol. De workshop Zuid Afrika is overboekt, waar ik tot max. 20 wou gaan, zijn er 24 aanmeldingen. De volgende locaties gaan moeizamer, zou dat ook in de laatste dagen vollopen?

Misschien wel het leukste is de hulp die van alle kanten wordt aangeboden. Om mee te helpen, om lokaties te vinden, om deelnemers te ronselen, wijn weg te brengen, website te bouwen etc. Ik ga geen namen noemen want dan vergeet ik ongetwijfeld iemand, zelfs niet mijn vriendin en mijn ouders.

Iedereen heel hartelijk bedankt, zonder je hulp zou het nooit gelukt zijn. Ik ben heel tevreden, net als op de foto. Genomen in Tulbagh, ondergaand zonnetje, lekker glaasje wijn erbij...

Geen opmerkingen: