vrijdag, september 22, 2006

Does wine matter ?

Collega weblogger Ed en weblogger Cuno hebben een leeswaardig stuk geschreven over mijn bedrijfje en nu link ik weer even naar hun weblog. Zo gaat dat op de digitale snelweg.
Gisteren had ik Joseph aan de lijn, je weet wel mijn collega uit Zuid-Afrika. Die loopt nu een paar weken stage in Chablis bij een wijnmakerij van Latour. Opvallend: het is veel kouder dan hij dacht en hij was ontzet over het feit dat er niet ontsteeld wordt. Hij had nog wel wat tips voor ze, alleen spreekt hij geen Frans en zij geen Engels!

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Stage in Frankrijk en dan de Franse taal niet machtig zijn lijkt me niet zo handig....

Ook vreemd dat er op het bedrijf niemand Engels spreekt. Ik dacht dat tegenwoordig Engels een verplicht vak is op de Franse scholen dus moeten er toch heel wat Fransen zijn die er iets van begrijpen?

Udo zei

het is een klein filiaaltje in de 'provincie'...

Anoniem zei

Hoe communiceren zij dan? Gebarentaal? Dat is toch onbegonnen werk?

Udo zei

hij is een vakman, dus hij snapt best dat die druifjes in een tonnetje moeten en gaan gisten :)

Udo