donderdag, januari 28, 2010

Magister Vini examen

Een lange dag geweest. Vanmorgen vroeg op weg naar Den Haag en net op tijd binnen voor het proeven. De acht glazen wit en drie rosé zijn volgens mij behoorlijk goed geproefd. Zeker acht of negen druivenrassen of herkomst zijn goed geproefd of omschreven. Twee keer vrijwel vol erop: chardonnay uit South East Australia had ik als South Australia. Puligny Montrachet had ik als Santenay van hoge kwaliteit, dat scheelt maar 7 kilometer.
De theorie is wat lastiger in te schatten, maar ook daar heb ik een goed gevoel over. Op 11 maart komt de uitslag, nog even geduld.

1 opmerking:

Ruud zei

Welnu Udo, ik had niet anders verwacht! Wel wat "wijnig" tijd voor de voorbereidingen, maar dat had te maken met de drukke november- en december maand. Het leven van een wijnhandelaar gaat nu eenmaal niet altijd over rozen!!