woensdag, april 29, 2009

Closed down

De culinaire wijnreis naar Zuid-Afrika wordt altijd zorgvuldig voorbereid. Alle afspraken maak ik ruim tevoren en bevestig ik nog een keer per email. Terplaatse bel ik nog even voor de zekerheid. Dat gaat dus bijna altijd goed. De eerste dag van de huidige reis ging het mis. Ik had een reservering gemaakt bij een leuk restaurant, Riboville, en er zouden twee wijnmakers komen. Zij waren een kwartier eerder en stonden voor een gesloten deur. Dus een belletje naar mij: "Udo, are you sure that we will eat at Riboville?". "Yes, I am sure, I double confirmed last week". "But the door is closed, chairs on the tables and it's dark inside!". "Mmmm, that's odd. Let's call them".
Geen gehoor en na wat gebel met wat mensen kwam ik erachter dat ze afgelopen week failliet zijn gegaan. Wel slordig dat ze de reserveringen dan niet afbellen. Gelukkig konden we lastminute nog terecht bij de 'Five Flies' en daar hebben we uitstekend gegeten (en gedronken). In Afrika moet je flexibel zijn en voorbereid op alles!

1 opmerking:

Robert Koopman zei

Afbellen mocht misschien al niet meer van de curator.
Bellen kost tenslotte geld.

Maar je bent toch nog goed terecht gekomen gelukkig.

Is daar misschien geen nieuws maar Nederland is zwaar aangeslagen na de aanslag op het Koninklijk huis.
4 mensen in het publiek zijn letterlijk doodgereden door een idioot.