zondag, april 19, 2009

Finale!

Elk jaar organiseert Perswijn een wedstrijd voor de beurs 'Ontdek de Nieuwe Wereld'. De Groot Parys chardonnay is al een keer tweede geworden en dit jaar is er een nieuwe kans want de 2008 staat alweer in de finale. De proeffles had ik speciaal voor dit doel meegenomen uit Zuid-Afrika na mijn laatste reis in februari. Gelukkig is de hele voorraad nu aangekomen (480 flessen) en kan ik beginnen met de verkoop. Maar dat is niet alles, ook de Cape Rock cabernet sauvignon 2007 staat in de finale! En die maakt wat mij betreft grote kans om te winnen, dat zal de Groot Parys chardonnay niet lukken omdat de wijn een restzoetje heeft. Volledig in balans met de wijn door de fraaie zuren, maar ik vrees dat het proefpanel die de winnaar in de finale gaat bepalen zich gaat storen aan het zoet. Het is een wijn voor bij eten en dat staat er niet naast bij de blinde proeverij.
Ik ben zelf in Zuid-Afrika als de winnaar bekend wordt, reuze spannend!

Geen opmerkingen: