maandag, juli 21, 2008

Cape Rock II

Het verhaal van Cape Rock begon op 9 april dit jaar, met een aansprekende mail van Gavin Brand. Zo krijg je mijn aandacht:
"My family produce small amounts of red wine in the Olifants River region about 300km north from Cape Town. I very much like the exclusivity and the selection of wines presented on your website."

Verzoeken om wijnen op te nemen krijg ik zeer regelmatig en normaal wimpel ik die snel af. Maar dit is een winery uit een gebied waar je geen topkwaliteit verwacht dus dan ben ik wakker. Het oorspronkelijke plan was dat de wijnmaker proefflessen ging brengen naar een hotel in de buurt van Tulbagh en dan zou ik ze proeven met deelnemers aan de wijnreis. Maar op de dag dat de groep aan zou komen besloot ik 's morgens, samen met Sabina, naar de winery toe te rijden. Een woeste rit van 300 kilometer door de Cederbergen volgde, de laatste 15 kilometer over een dirtroad.

Prachtige vergezichten in the middle of nowhere, wijngaarden langs de Olifantsrivier en veel zand. En dan ergens, zo half tegen/onder een rots ligt de boerderij waar Gavin zijn wijnmakerijtje heeft gebouwd. Hij is eigenlijk landschaps-architect, maar heeft besloten zijn vader te helpen met het bedrijf. Hij heeft dus de etiketten ontworpen en de flesvorm uitgekozen, met een architecten oog.

Morgen verder.

Geen opmerkingen: