woensdag, juli 23, 2008

Cape Rock IIII

De wijnen werden geproefd door mij en Sabina, Gavin zat gespannen naast ons en hield mij goed in de gaten. Dat had ik niet zo door, want als ik aan het proeven ben bij een leverancier geef ik niet zo veel commentaar. Als je te enthousiast bent zie ik de prijs een beetje omhoog gaan! Moeder hield ons alledrie in de gaten en stuurde af en toe bij. Een fles van een oudere jaargang smaakte niet heel goed en Gavin wou geen nieuwe fles openmaken omdat er nog maar drie over waren. Maar voor mij wel belangrijk om te proeven of de wijn goed kan ouderen dus moeder had gelijk om toch die kostbare extra fles te openen.

En wat heeft hij gemaakt? Een Rhône style blend met Shiraz(91%), Viognier(7%) en Mourvedre (2%), co-fermented en 12 maanden gerijpt in Franse barriques (nieuw tot 3 jaar oud). En een 100% Cabernet Sauvignon, 12 maanden gerijpt in nieuwe Franse barriques (70%) en 2e jaars Amerikaans hout (30%).
Alle wijnen zijn van zo goed als biologisch verbouwde druiven. De viognier en mourvedre komen van een andere farm die biologisch gecertificeerd is, hun eigen druiven zijn niet officieel biologisch. Dat komt omdat de druiven voor de coöp wel bespoten worden.

En van de 2006 oogst was nog wat over van een 100% shiraz: Red Shoe shiraz 2006.Een kruidige, vrij krachtige wijn met een bijzonder label. Misschien is dat de reden dat het lastig verkopen is, zeker in het gebied waar hij zit. Boeren en buitenlui kiezen niet voor zo'n gedesigned label.

Morgen verder.

1 opmerking:

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.