maandag, februari 08, 2010

Dag 3 wijnreis

Met een enorm duf hoofd wakker geworden, geen hoofdpijn, dat is dan weer het voordeel van goede wijn drinken. Eerste stop is Fairview om wat vers brood te kopen. Tweede stop is Groot Parys, met Jan en Eric. Mijn vader is nog ziek (was hij al vanuit Nederland) en die blijft de hele dag binnen en slaapt veel.

De transformatie van het oude Manor House naar het nieuwe blijft een waanzinnig mooi gezicht. Nu nog even een uitbater vinden! Het gedeelte rechts van het huis is verkocht en dat is goed nieuws voor de kaspositie. Er komt een kantoor van een tafeldruivenboer in. Dat zal wel een grote zijn want ze hebben 40 man in dienst. En het eerste plot wordt hoogstwaarschijnlijk binnenkort in gebruik genomen. Als er eindelijk echt een huis staat volgen hopelijk meer mensen, er zijn nu nog plenty plots te koop.

Derde stop is Letitia ophalen in Stellenbosch, leuk om haar eindelijk weer te zien. Ze was de dame die het proeflokaal leidde bij Boland in 2006 en werkt nu voor Spier. Met ons vier naar Joseph om zijn verjaardag te vieren. Geen wijn maar Windhoek bier. Een klein flesje voor mij, het hakt erin.

Zo rond 19.00 weer terug bij E&M thuis en dan is er gek genoeg toch weer lust naar wijn. Er staan nog tig restjes van het bachanaal van de dag ervoor. De Palladius toont zich beter, maar toch wel veel alcohol en weing verfijning.

Een versterkende soep van Mariƫtte geeft weer energie, ik voel me een stuk beter.
Toch vroeg naar bed, Eric moest om 06:00 naar het land om verder te gaan met oogsten en wij hebben een spannende dag voor de boeg.

Daarover later vandaag meer.

1 opmerking:

Robert Koopman zei

Na een Diesel Pinotage kan ik me voorstellen dat je met een duf hoofd wakker wordt :-)