zaterdag, oktober 03, 2009

Spannende CWG veiling

Spannend! Exact op dit tijdstip begint de Cape Winemakers Guild veiling in Stellenbosch. Ik heb zes wijnen op het oog waar ik op wil bieden. Op de momenten dat een van 'mijn' lots voorbij komt word ik gebeld door een telefoniste in de veilingzaal en kan ik meebieden. De lijn werkt, dat is al getest. Nu wachten op lot nummer 10, ik weet niet hoe snel het gaat. Dat lot is gelijk de wijn die ik het liefst wil binnenhalen: Cederberg Teen Die Hoog Shiraz 2007.
Later een update.

10:15: Cederberg is binnen! Prijzen veel hoger dan vorig jaar, maar toch gekocht. Gelijk voor een kapitaal, 12 dozen van 6 flessen voor € 50,- per fles.

11:15: Stomme fout gemaakt, ben de BTW vergeten erbij te tellen, flessen worden eerder € 59,-

11:19: Luddite heb ik laten gaan, ook veel duurder dan vorig jaar.

11:54: Jordan Chardonnay Auction Reserve 2008 is ook van mij. Die komt ongeveer op € 38,50 per fles. Het is een lot van zes dozen.

12:50: Neil Ellis Rodanos 2007 ging voor krankzinnige prijzen weg, ongeveer € 64,- per fles, niet gekocht.

Laatste lot waar ik op ga bieden is Badenhorst Family Wines Kalmoesfontein Noble Late Harvest (6 x 375ml) 2008

13:33 ha ha ha, now way dat ik die Badenhorst ging krijgen. De wijn is van gelijke kwaliteit van Mullineux maar deze flesjes gingen tussen de € 50,- en € 60,- per half flesje weg! Gelukkig krijg ik nog 90 flessen Mullineux...

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Beste Udo ,

Van harte gefeliciteerd maar wat ga je in hemelsnaam doen met deze 72 flessen voor ruim € 4200,00 ....Die raak je toch nooit meer kwijt of vergis ik me nu ??

Groeten,

Ronad

Udo zei

Hoi Ronald,

tsja, ik schrik er ook een beetje van. Veilingen zijn leuk maar je moet wel blijven rekenen. Aan de andere kant heb ik al 30 flessen verkocht door wat mensen te mailen.

Anoniem zei

Jammer van de Luddite :-) maar reserveer voor mij ook maar een flesje Cederberg, voor bij mijn volgende bestelling (naast het flesje Wild Hoar)

Ger