zondag, november 23, 2008

Horeca

Tot voor kort had ik me voorgenomen me niet op Horeca-verkoop te richten. Maar vrijwel iedereen verklaarde me voor gek en dan ga je toch wat twijfelen. Mijn gebrek aan ervaring in Horeca verkoop, de slechte reputatie op betaalgebied en de grote concurrentie hielden me tegen.

Maar nu de verkopen aan particuliere liefhebbers wel aardig loopt werd het tijd voor een nieuwe uitdaging. Daarom besloot ik me een half jaar lang ook op Horeca te gaan richten en dan te kijken of ik het leuk vind en of de verkopen goed zijn. Ik ga niet als een vertegenwoordiger langs de deuren, dat laat ik over aan de grote bedrijven. Wel zoek ik contact met zelfstandige restaurants waarmee ik kan samenwerken of waar ik een 'klik' mee heb.

Afgelopen jaar heb ik alleen geleverd aan Herberg Onder de Linden (Aduard), 13 Balcken (Alkmaar) en uiteraard Kasteel Engelenburg (Brummen), het mekka van Zuid-Afrikaanse wijn in Nederland. Nu komen daar twee restaurants bij: Umoja (Amsterdam) en Entresol (Amsterdam). Mocht je tips hebben voor andere restaurants die ik kan benaderen, schroom niet het mij te vertellen!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Zat jij niet een hele middag naast Therese Boer?

Udo zei

jawel, maar dat is dus geen tent waar ik me op wil richten. Te minnetjes, te gewoon... Nee hoor, zonder gekheid, zij worden platgelopen door andere aanbieders en een simpel feit: de logistiek is lastig. Ik zoek zaken rond A'dam, Haarlem, Leiden tot maximaal Den Haag.

Anoniem zei

Dat is zeau vorige eeuw Udo!
Heel Europa moet jouw speelplaats zijn. Misschien om te beginnen een "agent "voor de noordelijke provincies aanstellen?
De groeten van H