dinsdag, november 21, 2006

WBW november

De tijd vliegt, een paar weken geleden kreeg ik twee flessen thuisgestuurd om te proeven voor Wine Blogging Wednesday. Hierbij dan eindelijk mijn bevindingen.

Bodegas Callia Shiraz/Bonarda 2005 Tulum Valley Argentiniƫ
mooie fles, mooi etiket
goedkoop plastic kurkje, wat een domper.

Kleur: paarsrood, niet intens
Geur: rood fruit, rozebottel, licht, iets groenig
Smaak: soepele, zoete aanzet, rijp rood fruit, sappig, weinig zuur, tannine zacht, prikje van alcohol, welk erg zoet in de afdronk

Dit is een glas dat snel zal gaan vervelen door de zoetheid, maar daardoor zal het wel een breed publiek aanspreken, mij niet.

Bodegas Callia Shiraz 2005 Tulum Valley Argentiniƫ
mooie fles, mooi etiket
plastic Nomacorc, iets beter dan de eerste maar past niet de uitstraling van de fles.
Kleur: paarsrood, iets intenser
Geur: zoet, rijp fruit, kersen en pruimen, anijs, iets kruidig, wel intrigerend
Smaak: zachte aanzet, snel zoet, milde tannine, iets kruidig, donkere tonen (met name drop), redelijke lengte
Dit glas heeft meer karakter, maar die zoetheid gaat me storen na een glas.

De wijnen heb ik nu zonder eten erbij geproefd, straks eens kijken wat het doet bij iets met notenrijst en pindasaus.

De website is fraai. De uitmonstering van de flessen ook. De wijnen zullen goed verkopen, maar aan mij is het niet besteed.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

En toch waren de verzendkosten voor mij de doorslag om niet mee te doen met Wine Blogging Wednesday.
Maar ik begrijp meteen dat altijd maar met makkelijk verkrijgbare(= dus landelijke winkelketens) wijnen het niveau ook niet echt hoog zal worden.

Kortom het is een prachtig initiatief maar of het echt wat gaat worden....

Jaren geleden in een nieuwsgroep hadden we dit ook al. En met dezelfde problemen. Uiteindelijk is het gestopt..... Jammer

Volgende keer een paar mooie Zuid-Afrikaanse wijnen?...:-)

Udo zei

Die verzendkosten zaten mij ook dwars. Ik heb een sterk vermoeden dat dat in december heel anders gaat...

Anoniem zei

Ik heb nog een mooi setje ZA-wijnen liggen. Gek maar ik "durf" de rode haast niet open te maken..... Maar zo geniet ik er ook van hoor.

Ben benieuwd naar de december-wijnen.

Udo zei

Die zullen wit zijn, verder mag ik er niets over verklappen ;-)