maandag, oktober 09, 2006

Wat is de beste wijn?

Tsja, wat is een goede wijn en welke is de beste? Ik lees net over een onderzoekje van de consumentenbond. De winnaar is volgens hun Gato Negro met 96 van de 100 punten. Wat moeten we daar nou mee? Ik denk dan een 100 puntenschaal van Parker en dan 96 punten krijgen! Het zal wel anders in elkaar steken. En dan staat er ook nog iets over de criteria: Met een schaal van 1 tot 5 beoordeelde het panel in de smaaktest de zoetheid van de wijn op 5 en de zuurheid, bitterheid en het smaakgehalte op een 4. Dus de wijn is lekker omdat de zoetheid een 5 krijgt?

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik las het ook en begreep er ook niets van....

Ik denk dat de Consumentenbond zich beter kan bezighouden met dingen met een stekker eraan. Wijn is niet iets wat zich gemakkelijk laat testen. Zoveel mensen zoveel meningen en het zegt dan nog niets.

Anoniem zei

De consumentenbond test met consumenten, dhr Parker heeft de wijsheid alleen in pacht. Ik ben blij dat de consument nu ook eindelijk een meing heeft. Al die oude heren die voor jonge dames de beste wijn proberen de selecteren.... Ik krijg er een beetje een rare smaak van