vrijdag, november 12, 2010

Leerzaam en culinair

Een van de leukste klussen die ik doe is voor een 'private banking' bank. Zij nodigen relaties uit en iedereen neemt een fles wijn mee, één per echtpaar. In het restaurant kijken we dan wat er binnenkomt en terplekke worden er gerechten bij verzonnen. Mijn taak ligt vooral in begeleiding en mooie verhalen vertellen over de wijnen en alles wat er bij komt kijken. Gisteren waren we in Chalet Royal in Den Bosch met als mooiste wijn een Hermitage 2004 van Vidal-Fleury. De dag ervoor was ik op een vertrouwde plek: Kasteel Engelenburg in Brummen. Voor mij was daar de Jean Pernet Grand Cru Champagne Réserve Chardonnay de leukste wijn.
Wat mij weer opviel was het hoge niveau van het diner bij Engelenburg, het deed niet onder voor de Michelinster bij Chalet Royal. In de mailbox kwamen ook leuke reacties:

"Mijn vrouw en ik hebben genoten van de ambiance van het kasteel, de heerlijke gerechten en uiteraard ook van de ingebrachte wijnen. Een zeer geslaagde bijeenkomst, met plezierige mede-tafelaars: hartelijk dank !!!”

“Onder de bezielende leiding van Udo Goebel werd de avond een avontuur van wijnen en gerechten”

“ Leerzaam en culinair zoals u al aankondigde, maar bovenal ook een bijzondere avond met de speciale ambiance van de Engelenburg.”

Geen opmerkingen: