woensdag, november 11, 2009

Het leven als wijnhandelaar

Het was stil op de weblog, drukkiedruk met Niels Verburg van Luddite.

Hij was twee dagen in Nederland en dat betekent voor mij twee dagen intensief werken. Van Schiphol halen, lunchen bij mijn ouders, Riedel-glazen ophalen, naar Leiden voor proeverij en diner en daarna nog naar Brummen. Aankomst aldaar 01:00, maar niet kunnen slapen door twee dubbele espresso's om wakker te blijven tijdens de rit. Niels sliep heerlijk naast mij, maar die had dan ook een extreem lange dag achter de rug.

De volgende dag om 07.00 op om glazen klaar te zetten en flessen uit de koude auto te halen. Ontbijt en proeverij verder klaarzetten. Iets later, 10:30 ontvangst van de journalisten en gezellig glaasje Vonkelwyn drinken. Proeverij doen en aansluitend Vonkelwyn met een oester (niet mijn favoriete voedsel). Viergangen lunch met bijpassende wijnen. Glazen inladen en wijn bezorgen in Baarn. File's rondom Amsterdam en dus laat inchecken in B&B voor Niels. Zo 19:45 klaar en hup naar de Chinees want geen puf om te koken. Niels wat wijnen blind laten proeven, maar ook hij is uitgeteld en bakt er niks van. Wat zonde van de 1998 Leasingham shiraz, viognier uit Griekenland en 2007 Vacqueras. Niels naar B&B brengen om 23.00 en het bed in.

Wat kunnen slapen maar om 06:00 wakker omdat er nog zoveel te doen is. Mails beantwoorden en facturen maken. Niels ophalen, naar de opslag en bakkie volstouwen met wijn die bezorgd moet woren. Eerst Heerhugowaard (prachtige rit door de polders) en dan naar zijn ouderlijk huis in de Berkenlaan te Beverwijk. Foto van genomen met de mobiel. In Haarlem nog wat bezorgen, snel naar Amsterdam waar Pasteuning net begonnen is met het verkopen van Luddite 2005. Broodje eten en door naar nog twee klanten in A'dam. De bestelde Luddite door de wijnmaker zelf bezorgd! Rapido naar Schiphol en net op tijd Niels afgezet om 15.00. Voor de file's uit de glazen terugbrengen naar de importeur en dan naar mijn ouders om wijn af te geven die mijn vader gaat wegbrengen. Dat is nu gedaan en na het schrijven van dit bericht op mijn vaders computer ben ik van plan niets meer te doen vandaag.

1 opmerking:

Anoniem zei

En daar was tijdens die proeverij in Brummen helemaal niets van te merken!
Ga zo door mijn zoon.

Hendrik