maandag, mei 29, 2006

Wijnhemel

Wat doe je als je twee daagjes in Parijs bent? De Eiffeltoren beklimmen? Het Louvre bezoeken? Over de Champs-Elysées flaneren? Nee, natuurlijk niet! Je brengt een paar uurtjes door in de mooiste en beste wijnwinkel ter wereld. Rijen Petrus, d'Yquem, Latour, DRC en Mouton-Rothschild glimmen je tegemoet. Wijnen waar je normaal alleen over leest. En het mooie is, ze zijn gewoon te koop. Ik heb even overwogen een 1945 Mouton-Rothschild aan te schaffen, maar het prijskaartje van euro 14.500,- per fles heeft me uiteindelijk weerhouden. Gaat dat zien bij Lavinia.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Leuk "winkeltje", Lavinia !

Ik vergeleek even een paar prijzen.
Bijvoorbeeld: 2003 Domaine Ostertag Riesling Muenchberg Grand Cru, bij Lavinia € 27,00 bij een bekende wijnhandel in Maastricht
€ 23,95.

Of 2003 Beaucastel rouge, in Maastricht voor
€ 52,00 in dat Parijse "winkeltje" mag je deze Perrin meenemen voor € 62,70.

Ik weet niet of deze voorbeelden uitzondering of regel zijn, maar ik zou toch niet al te veel flesjes uit Parijs richting noorden mee naar huis nemen -)

Ed

Udo zei

aha, de prijzen van Lavinia. Daar had ik inderdaad wat over moeten schrijven, die zijn namelijk belachelijk hoog. Ik zag een Chileense wijn die bij G&G voor 5,99 in de schappen ligt en bij Lavinia 9,50 kost. Een Argentijn bij G&G 7,99, daar 10,50. Grange voor dacht ik 325,-, hier 189,-. Prijzen van Franse wijnen waren moeilijk te vergelijken (voor mij), maar leken ook duur. Ik heb dan ook niets gekocht, alleen gekeken.

Anoniem zei

Tis zelfs enigszins beangstigende winkel. Liep er eens achter een amerikaan en een verkoopmedewerker
Had binnen een paar minuten vele tienduizenden euri laten noteren. Alles van Gaja. Tegen woekerprijzen. Echt een zelfkastijder, die man. Maar goed. Inladen in zijn vliegtuig en onderweg al lekker Dommetje doen (die zat natuurlijk ook bij de bestelling.