zondag, juli 18, 2010

Soms zit het tegen

De ene proeverij is de andere niet. Sommige zijn leuk en succesvol, andere helemaal niet leuk en moeilijk. Mijn vader treft die wat vaker dan ik geloof ik, gisteravond was er weer zo eentje. Ik citeer een klein stukje van zijn verslag:

Ondanks het feit dat er een stevige zeewind door de tuin gierde, stond men er op dat de proeverij buiten gehouden zou worden. Al snel kwam de aap uit de mouw, het waren allemaal kettingrokers. Dat ging ook door tijdens het proeven, daar kwam toen ook een vuurkorf bij waardoor de tuin eerst naar petroleum stonk en daarna naar slechtbrandend hout vervolgens kwam er ook nog de geuren bij van de barbeque.

Tsja, degene die de proeverij boekte en mijn uitleg heeft gehoord over de proeverij heeft het dan niet helemaal begrepen. Toch heeft hij na afloop 35 flessen verkocht, een buitengewoon resultaat voor zo'n avond! Straks om 15.00 uur mag ik aantreden in Zwaag, hopelijk een beter publiek en meer aandacht voor het verhaal en de wijnen.

Geen opmerkingen: