maandag, februari 23, 2009

Op zoek

Na de verrassende mail van Clive Kerr had ik een missie tijdens de reis naar zuid Afrika: vind een nieuwe leverancier! Nadenken, oude contacten opnieuw bekijken en afspraken maken. Om de spreiding van wijnhuizen in de verschillende gebieden in stand te houden zocht ik een wijnhuis in Paarl of Wellington. Met vier bedrijven heb ik een afspraak gemaakt en samen met Sabina heb ik ze allemaal bezocht.

Elke huis heeft zijn eigen karakter en pluspunten. Toch steekt er één bovenuit, over de hele linie mooie wijnen en de winery ligt prachtig. En ze hebben naast de Estate wijn een kleine serie met goede, betaalbare wijnen. Nu nog de prijzen onderhandelen en dan hoop ik deze week eruit te zijn. Dan duurt het nog enkele maanden voordat de nieuwe wijnen er zijn, dat geeft de gelegenheid eerst de Culraithin wijnen uit te verkopen.

2 opmerkingen:

Pequeña zei

Beste Udo,
Voor een cado voor mijn vriendin ben ik op zoek naar een Zuid-Afrikaanse Wijn uit 1978. Dit vanwege de combinatie van het bijzondere land met een voor haar bijzonder jaar. Normale wijnzaken en google kunnen mij niet verder helpen, wel hielp de laatst mij in het vinden van uw blog over Zuid-Afrikaanse wijnen. Bent u in staat mij te helpen in de zoektocht? Mijn email adres is toegevoegd.
Vriendelijke groet, Sjirk

Udo zei

je emailadres kan ik niet zien, dus even zo. Een wijn uit 1978 zal lastig zijn. Niet alleen omdat wijnen van 30 jaar vrijwel allemaal gedronken zullen/moeten zijn. Dit is de tijd van Apartheid en export was verboden. Buiten ZA zal je dus nauwelijks flessen aantreffen van voor 1990.