vrijdag, februari 27, 2009

Chris Mullineux


Kennen jullie de wijnmaker van TMV nog? Een jonge kerel, enthousiast en vol passie over het Swartland gebied. Chris Mullineux heeft de wijnen van TMV op de kaart gezet, maar besloot 1 1/2 jaar geleden voor zichzelf te beginnen. Vanaf dag 1 heb ik contact gehouden om er zeker van te zijn dat ik zijn agent voor Nederland zou worden. Ik zie in hem de 'nieuwe Eben Sadie' en als jullie die niet kennen: dat is de man achter een van de duurste en beste Zuid-Afrikaanse wijnen Columella.
Vorig jaar september hebben we de handen geschud om het officieel te maken. Zijn wijnen zullen naar slechts zes landen verscheept worden!
Tot nu toe kon ik alleen vatmonsters proeven, maar tijdens de laatste reis was alles geblend en klaar. De rode wijn hebben we één dag voor botteling kunnen proeven: mjammie! Nog een paar maanden geduld en dan kan ik ze vol trots presenteren. Een witte chenin blend, een rode syrah blend en een zoete strawwine.

Geen opmerkingen: