dinsdag, mei 08, 2007

Pluk uit het wijnrek

Udo zit veilig aan de andere kant van de wereld, ik sta twijfelend voor het wijnrek. Als een kind in de snoepwinkel: zal ik dit, zal ik dat? En op die fles ligt veel stof, die is vast duur... Gisteravond koos ik, geïnspireerd door de foto, voor de chenin blanc 2006 van Groot Parys, unwooded. Na een paar uurtjes in de koelkast plopte de vinolock en was het genieten van fris, schoon, zuiver, bloemig wit. Net zo fris als het Hollandse weer, jammer genoeg.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Tip van de week :

Ik zou gewoon alle flessen waar stof op ligt opdrinken want die liggen er vast al veel te lang !

Ronald Heijden

Robert Koopman zei

Zo is dat!

Kijk of er oude flessen bijliggen. Bordeaux 1945 moet echt snel op! Of flessen port uit 1963, direct wegspoelen want ze zijn dik over de datum.

Dat Udo de sleutel van de wijnkelder niet heeft meegenomen, wat een vrtrouwen heeft hij in je.

Anoniem zei

Bedankt voor het advies. Ik heb jullie advies opgevolgd. Die port heb ik niet meer opgedronken, maar gewoon door de gootsteen gespoeld. Die Bordeaux lag er ook, zoals je zei, maar die leek me nog niet echt over de kop hoor. Dus die kon door de jus bij de stooflapjes gisteravond. En wat denk je, vond ik nog iets met een heel modern etiket (getver) dus die heb ik erbij opgedronken. Mouton dittemedat ofzo. Udo mag wel blij zijn dat ik zo'n opruiming heb gehouden, het was een beetje een boeltje. Ik heb er mooie nieuwe flessen Kaapse Pracht voor in de plek gelegd, dat zal een verrassing zijn: allemaal verse wijntjes weer!

Robert Koopman zei

Goedzo!

Heb je de kelder ook even goed met een chloorhoudend middel schoongemaakt? Dan ruikt het weer lekker fris.....:-)

Ik lees net dat Udo zijn blog even niet kan lezen. Jammer dat hij niet van je voorjaarsschoonmaak afweet, hij zou trots op je zijn!