zaterdag, januari 01, 2011

2010 in cijfers

Uiteraard beginnen we 2011 met iedereen een geweldig jaar te wensen, met goede gezondheid en veel blijdschap. Mooie wijnen erbij is overbodig te zeggen.

Na vandaag goed uitgeslapen te hebben toch maar even de nieuwsgierigheid bevredigen door de laatste cijfers in te voeren zodat ik zo'n beetje weet hoe 2010 is afgelopen qua cijfers. Het resultaat weet ik pas als ik morgen een balans hen gedaan in de opslag, maar de omzet is zoals verwacht geweldig geweest. Aan het begin van dit jaar had ik niet durven dromen dat het zo goed zou gaan.

De voorlopige eindscore:
omzet december: + 25%
omzet heel 2010: + 29%

Opvallend is dat het aantal orders met slechts 10% is toegenomen dus het bedrag per order is véél groter geworden.

Als ik terugkijk naar 2007 (mijn eerste volledige jaar) dan is de omzet bijna verdubbeld.

Grofweg is de omzet 2010 als volgt verdeeld:
consument 80,5% (incl. grote relatiegeschenken orders)
horeca 10,5%
handel 6%
overig 3%

Zo dat is een blik in de keuken van WineMatters. Ik ben heel benieuwd wat het nieuwe jaar me gaat brengen!

Geen opmerkingen: